Grøn skole

Grønt flag

Det Grønne Flag

I 2023 er det 10. gang, vi får det Grønne Flag på Kirke Hyllinge Skole, og vi kan sagtens være stolte af vores arbejde. Vi har nu lov til at have flaget hængende de næste 12 måneder som bevis på vores indsats - derefter skal vi heldigvis på ny gøre os fortjent.

I maj/juni måned er der i løbet af Grønt Flag ugen stor aktivitet på årgangene og ideen om en sammenhængende uge med tid til fordybelse og mulighed for andre undervisningsformer har positiv effekt.

Der er arbejdes med følgende temaer: 0.klasse: køkkenhaver, 1.klasse: vand. 2.klasse: natur, 3.klasse: affald, 4.kl.: økologisk produktion, 5.klasse: friluftsliv, 6.kl.: transport, 7.kl.: klimaændringer og 8.kl.: bæredygtigt forbrug.

Skolens miljøråd

Hvert år skal skolen nedsætte et miljøråd med deltagelse af elever, teknisk personale og lærere/pædagoger. Miljørådet planlægger og rådgiver om skolens grønne arbejde. Miljørådet kan også tage initiativer til at gøre skolen mere bæredygtig.

Hele lejre Kommune

Lejre Kommune har besluttet, at alle kommunens skoler skal have det Grønne Flag. Grønt Flag Grøn Skole er et miljøundervisningsprogram for bæredygtig udvikling organiseret gennem Friluftsrådet. Målet er at bidrage til, at børn og unge bliver aktive medborgere, der kan tage hånd om vores natur og miljø.