- Skole/hjem-samarbejdet bør have tillid, dialog og tolerance som grundlag.
- Den valgte kommunikationsform skal tilstræbe størst mulig forældreinddragelse.
- Det tilsigtes, at der er et gensidigt ansvar hos skole og hjem i forhold til en konstruktiv og rettidig kommunikation.
- Skole/hjem samtalen afholdes mindst en gang årligt. Til samtalen drøftes elevernes faglige og sociale kompetencer samt udviklingsmuligheder. Til samtalen deltager i 0.- 3. årgang både lærere og SFO personale. Eleven deltager i samtalen fra 1. klasse. Der kan desuden altid aftales en behovssamtale som kan ønskes af både skole og forældre.
- Der afholdes mindst et forældremøde om året, og det bør placeres tidligt på skoleåret. Det anbefales, at der til mødet sker en forventningsafstemning mellem skolen og hjemmene. Herudover tilstræbes det, at der vælges flest mulige forældre til følgende poster: trivselsambassadører, klasseråd og kontaktforældre.
Skolens kommunikationsværdier |