God kommunikation

Den gode kommunikation på Kirke Hyllinge skole - Kommuniker med omtanke.

For at sikre et godt samarbejde mellem skole og hjem, har Kirke Hyllinge skole, i samarbejde med kontaktforældrene, udarbejdet følgende kommunikationsaftaler:

Tjek Skriftlig kommunikation på Aula:

• Søg at løse udfordringerne i samarbejde med dem, der er tættest på børnene.
  • Beskeder skrives i en god tone – ”tænk før du taster”.
  • Vær lydhør og nysgerrig overfor den anden side af historien: Der er ofte andre perspektiver end et enkelt.
  • Direkte kommunikation til relevante modtager(e).
  • Fokusér på løsning af udfordringen, og indgå aftaler om hvem der gør hvad.

Tjek Mundtlig kommunikation:

• Vi opfordrer til at få etableret indbyrdes aftaler mellem forældre i klassen (om fx at ringe til hinanden under udfordringer).
  • Samtale fremmer forståelsen, hold den gode tone, og vær nysgerrig på den anden side af historien.
  • Fokusér på løsning af udfordringen, og indgå aftaler om hvem der gør hvad.

Tjek Hvor og hvornår:

• Skolen vurderer i hver større konflikt/sag, hvorvidt der skal en generel information ud til alle, eller om det udelukkende er til involverede parter.
  • Vi opfordrer til at bruge Aula eller mundtlig kommunikation direkte med skolen. Vi opfordrer til, at der som udgangspunkt skal laves aftaler med medarbejderne om, hvornår medarbejderne kan drøfte eventuelle udfordringer eller modtage relevante oplysninger om børnen. Disse drøfteleser skal ikke foregår i døråbningen om morgenen, når skoledagen starter eller ved overgangen til eftermiddags-SFO. I de opstarts- og overgangssituationer skal medarbejderne være klar til at tage godt i mod børnene.

Tjek Vi minder om:

• Aula er skolens beskedsystem mellem skole og hjem. Vi tilstræber at svare hurtigst muligt og senest inden for tre hverdage.
  • Meebook er skolen læringsplatform. Her finder I ugeplaner, undervisningsplaner og elevplaner.
  • Tabulex SFO er beskedsystem mellem SFO (0.-3. klasse) og hjem.
  • Her på skolens hjemmeside kan I finde generelle oplysninger om skolen.

Plakat til print - Den gode kommunikation

Shape Created with Sketch.